maandag 5 april 2010

Pesto van Zevenblad

Nog niet eerder heb ik onkruid gebruikt in de keuken. Ooit heb ik wel eens als klein meisje paardenbloemenbladeren geplukt voor in de sla, omdat ze eetbaar waren volgens mijn juf, maar aangezien ik die niet zo heel erg lekker vond is het daarbij gebleven. Maar overal in de tuin komen de zevenbladeren of Hanepoten, hoe je ze ook wilt noemen in vol geweld de grond uit. Er is niets tegen te doen, behalve zeer concequent plukken zodat er geen enkel groen blaadje de kans krijgt om te groeien. Maar dat is een hele opgave in een tuin van 1500 vierkante meter. Ik had al eens eerder gehoord dat je er van allerlei dingen mee kon maken en ik moet eerlijk bekennen dat ik hier een beetje sceptisch tegenover stond, maar goed...Na een grapje met mijn buurvrouw, die zich graag bezig houdt met brandnetelsoep heb ik vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en heb met mijn emaille bakje een paar handenvol fris groene hanepoten geplukt.

Recept:
Drie handen vol hanepoten (gewassen, zonder steeltjes)
40 gram parmezaanse kaas
40 gram olijfolie
25 gram pijnboompitten
2 teentjes knoflook

Dit samen in de blender. En ik kan je zeggen dat het resultaat verbluffend lekker is. Het smaakt echt erg goed. Er zijn nog veel meer recepten die ik zeker uit ga proberen.
Wat dacht je van madeliefkappertjes...ook zo iets leuks!
Wordt vervolgd!
Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten